Monday, January 3, 2011

azam tahun baru



assalamualaikum w.b.t

rasanya belum terlambat untuk aku ucapkan
SELAMAT TAHUN BARU!
alhadulillah..
tahun baru Islam dh bermula..
begitu juga tahun baru 2011...
en h.a(watak baru dalam blog aku) tanya aku..
"jannah..apa azam baru ko ek?"

hmm..kalo boleh aku nak simpn je azam taun br ni..
tp aku rs seronok gak kalo dapat berkongsi bersama rakan2..
aku ada 3 azam tahun baru ni..
apakah?

1. berubah

betulkan diri...itu yang paling utama dalam idup aku..
why?
bcoz i really2 need to change myself..
change for good..
ye la..
andai takdir mengatakan ajal aku jatuh pada tahun ni..
aku xnak idop diselubungi dosa..
kalo boleh aku nak bersihkan diri aku..
skang ni banyak kes kematian..
jadi bagi aku..
ajal tak mengira umur..
kalo dah sampai masa..kita pergi la..
itu perjanjian kita dengan Allah kan? :)
tp..mcm mane aku nak mulakan?
*tetiba cik h.a berkata: mulakan dengan bismillah la jannah oi
ok2..baik cik!
bismillahirahmanirahim...
doakan supaya Allah buka pintu hati aku untuk bertaubat hanya keranaNya.... :')

2. harapan ayah & bonda

sebenarnya sepanjang 22 tahun lebih aku idup...
aku xtau kenapa aku rasa aku banyak hancurkan harapan mak n abah..
aku ingkar kata2 mereka..
dan lihatlah apa yang jadi pada aku sekarang...
tapi bagi aku..
apa yang penting sekarang ni..
aku nak merealisasikan harapan mereka
untuk melihat aku berjaya hingga ke menara dubai
*cik h.a: kenapa dubai?kenapa tak kl je?
sebabnye cik h.a..menara dubai lebih tinggi dr menara kl..
itu bermaksud..
aku nak cuba mencapai setinggi mana yang aku mampu
asalkan aku dpt bahagiakan mak n abah..

Ya Allah..bantulah hambamu ini..aku tak sanggup lagi untuk melihat mereka kecewa kerana tak dapat melihat aku berjaya...

ya..aku akan cuba untuk tunaikan hajat mak untuk aku sambung d UK.. *mungkinkah aku akan ke cardiff semula??*atau ke nottingham kah??

untuk en.Jiwa-ku..saya harap awak faham dan terima pemergian saya ke UK nanti(insyaAllah)..
dan berdoalah hubungan kita akan terus hingga ke akhir hayat kita..saya sayang awak sepenuh hati saya tau~! ;)
oppss..j.i.w.a.n.g.
...berkorban apa saja...la..la..la.....
apakah?huh..abaikan! ;p

3. kurus???

mesti ramai ketawa kan?
cik h.a:aku tak ketawa pon?? -.-"
ok fine..suka hati ko la!!!
aku nak kurus bersebab..
bukan saja untuk cantik..
tp utk kesihatan aku juga...
bila aku check kesihatan aku..
n bila aku perhatikan apa yang jadi pd diri aku..
yess..aku perlu kurus...!!!
tp kurus x bermakna xde lemak langsung n keris giler2..
aku nak capai berat ideal aku...
berapa?rahsia!tggu aku kurus br aku bgtau.. ;)
aku target bile aku konvo nnti aku dh kurus la..
ahakss...
sesiapa yang berazam spt aku..
mari kita beramai2 support each other!!!
yay!!!!!
n plzz3..doakan aku dengan kesihatan yang baik... :)
my idol..farah adeeba!!! ;)

that's all..the end! *clap*clap*clap...

cik h.a: ala..itu je?? -.-

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers